سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به رتبه عالی در کنکور سراسری

برنامه ریزی کنکور 1400

 

برای برنامه ریزی کنکور 1400 باید با فاکتورهایی که یک برنامه ریزی ایده آل باید داشته باشد، آشنا باشید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به این فاکتورهای برنامه ریزی کنکور 1400 اشاره کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ویژگی هایی که برنامه ریزی کنکور 1400 باید داشته باشد

برنامه ریزی کنکور 1400

برنامه ریزی کنکور، کاری است اصولی که علاوه بر دانستن یک سری از اصول، باید تجربه هم وجود داشته باشد تا یک برنامه ریزی ایده آل و مفید و قابل اجرا ایجاد شود. در این بخش به این اصول اشاره می کنیم تا شما بتوانید آن ها را بشناسید ولی پیشنهاد می کنیم که گمان نکنید با دانستن اصول برنامه ریزی کنکور 1400، می توانید خودتان برنامه ریزی کنید و حتماً این کار را به یک فرد با تجربه بسپرید.

اصل اول: برنامه ریزی کنکور 1400 باید هدفمند باشد.

اولین و مهم ترین اصل یک برنامه ریزی (برنامه ریزی در هر کاری) هدف گذاری است. برای اینکه بتوانید یک برنامه ریزی انجام بدهید که شما را به نتیجه برساند، قطعاً باید هدف گذاری داشته باشید تا بدانید این برنامه قرار است شما را به چه مقصدی برساند. برای مثال برنامه ریزی کنکور 1400 برای داوطلبی که تمایل به قبولی در رشته های زیرگروه یک رشته تجربی دارد، با برنامه ریزی کنکور داوطلبی که می خواهد در یکی از رشته های زیرگروه 2 رشته تجربی قبول شود، متفاوت است.

علاوه بر این هدف گذاری که یک مطلب کلی است، شما باید یک هدف گذاری کوتاه مدت و یک هدف گذاری بلند مدت هم برای مطالعه خود داشته باشید. باید بدانید که قرار است با برنامه ریزی کنکور 1400، هر ماه تا کجا جلو بروید و چقدر از مطالب را بخوانید که البته این کار باید توسط یک فرد با تجربه انجام شود و شما به تنهایی نمی توانید این هدف گذاری را انجام بدهید. مگر اینکه طبق برنامه ریزی یک آزمون آزمایشی جلو بروید.

اصل دوم: برنامه ریزی کنکور 1400 باید دارای تنوع باشد.

در برنامه ریزی کنکور 1400 باید تنوع دروسی که مطالعه می کنید، زیاد باشد و این تنوع رعایت شود. چون در روز کنکور شما هم زمان باید حداقل به سوالات 7 درس پاسخ بدهید و برای اینکه بتوانید توانایی لازم را کسب کنید، باید در طول سال تحصیلی هم با یک برنامه ریزی که در آن تنوع دروس رعایت شده، مطالعه خودتان را جلو ببرید.

اصل سوم: برنامه ریزی کنکور 1400 باید طبق یک مرجع جلو برود.

منظور از این اصل این است که برنامه ریزی کنکور 1400 زمانی بازدهی دارد که تنها طبق یک مرجه جلو برود و در غیر این صورت مناسب نخواهد بود. برای مثال بعضی از داوطلبان هم در کلاس های مدرسه شرکت می کنند، هم به کلاس های کنکور می روند و هم می خواهند به برنامه آزمون برسند. این موضوع شدنی نیست و برای این که بتوان یک برنامه را به نتیجه رساند، باید بقیه گزینه ها را حذف کرد. به همین علت است که همیشه می گوییم از چند برنامه ای بودن دوری کنید!

اصل چهارم: برنامه ریزی کنکور 1400 باید شخصی باشد.

یکی دیگر از ویژگی های برنامه ریزی کنکور 1400 شخصی بودن آن است. یک برنامه ریزی زمانی نتیجه بخش است که طبق نیازهای شما، توانایی های شما و هدف شما تهیه شده باشد. در چنین حالتی است که برنامه برای شما قابل اجراست و شما می توانید از برنامه خود به نتیجه برسید.

اصل پنجم: در برنامه ریزی کنکور 1400 باید پیش نیازها رعایت شود.

در برنامه ریزی کنکور 1400 حتماً باید پیش نیازها رعایت شود. در غیر این صورت برنامه برای شما هیچ گونه بازدهی نخواهد داشت و فقط شما را از درس خواندن دل زده خواهد کرد. برای مثال مبحث ترکیبیات، پیش نیاز مبحث احتمال است. اگر شما ترکیبیات را بلد نباشید، قطعاً نمی توانید مطالعه احتمال را شروع کنید. برنامه ریزی که این ویژگی را نداشته باشد، قطعاً قابل اعتما و تکیه نیست.

اصل ششم: برنامه ریزی کنکور 1400 باید مرور محور باشد.

و حالا رسیدیم به یکی از مهم ترین اصل های برنامه ریزی کنکور 1400! مرورمحور بودن یک برنامه است که میزان نتیجه بخش بودن ان را در مسیر کنکور مشخص می کند. هرچقدر هم یک برنامه کامل و ایده آل باشد اما در آن به مرورها توجه نشده باشد، قطعاً آن برنامه نمی تواند نتیجه ایده آلی به شما بدهد. مرورهای به موقع شرط اساسی یک برنامه ریزی کنکور ایده آل است.

جمع بندی

در برنامه ریزی کنکور 1400 باید 6 اصل را رعایت کنید تا بتوانید به یک برنامه ریزی خوب و ایده آل برسید:

1.       هدفمند بودن برنامه

2.       متنوع بودن برنامه

3.       جلو رفتن طبق یک مرجع

4.       شخصی بودن برنامه

5.      رعایت پیش نیاز ها در برنامه

6.      مرور محور بودن برنامه