سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به رتبه عالی در کنکور سراسری

برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟

 

اولین سوالی که کنکوری های 1400 درگیر آن می شوند همین است که می گویند: برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع مفصل صحبت کنیم و شما را در یان باره راهنمایی کنیم تا بتوانید یک شروع خوب و قدرتمند داشته باشید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما با بیان 5 نکته می خواهیم شما را برای یک شروع خوب آماده کنیم و شما را به جواب این سوال یعنی برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟ برسانیم.

اولین نکته: همه چیز از ذهن شما شروع می شود.

اگر کنکوری 1400 هستید و می خواهید در این مسیر موفق باشید، اولین جواب ما به شما در پاسخ به سوال برای کنکور 1400 چطور شروع کنم این است که باید طرز تفکر خود را عوض کنید. باید ذهن خود را مملو از فکرهای مثبت کنید و خودتان را شایسته پیروزی در مسیر کنکور بدانید. برای خودتان هدفی درست و دقیق مشخص کنید و با تمام وجود و با قبول اینکه این هدف تمام و کمال حق شماست، در این مسیر بجنگید. مطممئن باشید با چنین طرز تفکری برنده این میدان خواهید بود.

 دومین نکته: بهترین منابع کنکور را تهیه کنید.

دومین قدمی که در جهت رسیدن به جواب سوال برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟ باید بردارید، انتخاب بهترین منابع کنکور است. به طور کلی منابع مختلفی در سطح بازار وجود دارد و لازم است بدانید که بهترین منبع برای هرکسی متفائت است. شما باید خودتان بهترین و مناسب ترین منبع را برای خودتان انتخاب کنید. برای آن که بتوانید این کار را انجام بدهید، پیشنهاد می کنیم که با کمی تحقیق، منابعی که بیشتر مورد قبول هستند را بشناسید و بعد با مطالعه بخشی از هر کتاب، بفهمید که چه کتابی برای شما مناسب تر است و همان را تهیه کنید و شروع به مطالعه کنید.

 سومین نکته: بهترین آزمون آزمایشی را ثبت نام کنید.

سومین قدم برای رسیدن به پاسخ کامل سوال برای کنکور 1400 چطور شروع کنم همین انتخاب بهترین آزمون آزمایشی است. به طور کلی آزمون آزمایشی که در استاندار ترین حالت ممکن برگزار شود، در ایران وجود ندارد و شما باید سعی کنید از بین آزمون های موجود، بهترین را انتخاب کنید. ویژگی هایی که بهترین آزمون آزمایشی باید داشته باشد این است که:

  1.  برنامه ایده آل و مرور محور داشته باشد.
  2. فاصله زمانی برگزاری آزمون ها مناسب باشد.
  3. هزینه ای که باید برای آن پرداخت کنید، معقول باشد.
  4. جامعه آماری خوبی داشته باشد.

چهارمین نکته: شیوه صحیح مطالعه و تست زنی را یاد بگیرید.

در کنکور سراسری سوالات به صورت تستی و چهار گزینه ای مطرح می شوند. برای آنکه بتوانید در حل این سوالات موفق باشید باید شیوه های درست مطالعه و تست زنی را یاد بگیرید. به عبارتی چهارمین بخش از جواب هایی که به سوال : برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟ داده می شود همین است، یادگیری شیوه های درست مطالعه و تست زنی.

 شیوه درست مطالعه هر درس ماهیت یکسانی دارد و همگی بر فهمیدن کامل درس تاکید دارند البته به روش های مختلف. برای مثال بهترین روش مطالعه زیست شناسی کنکور مطالعه لایه ای در کنار حل تست های آموزشی و تحلیل آن هاست. یا بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور، مدل سازی برای هر یک از سوالات است. روش های تست زنی هم که یا باید به مرور و طبق تجربه یاد بگیرید که بسیار زمان بر است و تا روز کنکور قطعاً در این روش ها به مهارت نمی رسید و یا اینکه بهترین روش های تست زنی را از مشاور خود یاد بگیرید.

 پنجمین نکته: با برنامه ریزی و حساب شده درس بخوانید.

برای شروع کردن یک مسیر به طوری که بتوانید با اطمینان و خیال راحت تک تک قدم هایتان را بردارید، نیاز به یک برنامه دارید. این برنامه برای سال کنکور باید هدفدار و منسجم و مرور محور باشد تا شما را به موفقیت برساند. بنابراین بخش دیگری از جواب سوال برای کنکور 1400 چطور شروع کنم همین است: داشتن یک برنامه منسجم و مرور محور!

از این بخش غافل نشوید که یکی از مهم ترین بخش هاست. برای برنامه ریزی کنکور هم می توانید از مشاوره کنکور استفاده کنید تا یک مشاور رتبه برتر که این مسیر را خود با موفقیت طی کرده برای شما برنامه ریزی کند و یا می توانید خودتان با مطالعه در رابطه با روش های درست برنامه ریزی، برای خودتان برنامه ریزی را انجام بدهید.

جمع بندی

جواب سوال : برای کنکور 1400 چطور شروع کنم؟ در 5 بخش خلاصه می شود. اولین بخش تغییر طرز تفکر به سمت مثبت اندیشی است و سایر قدم ها مربوط به انتخاب بهترین منبع، بهترین آزمون ازمایشی، یادگیری روش مطالعه درست و برنامه ریزی منسجم و پایدار است.