سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به رتبه عالی در کنکور سراسری

دفتر برنامه ریزی کنکور باید چه ویژگی های داشته باشد؟

 

 دفتر برنامه ریزی از جمله ملزومات یک داوطلب کنکور است. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله در رابطه با اهمیت داشتن دفتر برنامه ریزی صحبت کنیم و همچنین درباره ویژگی های یک دفتر برنامه ریزی کنکوری ایده آل صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دفتر برنامه ریزی

دفتر برنامه ریزی چه فوایدی دارد؟

ابتدا می خواهیم درباره فواید دفتر برنامه ریزی صحبت کنیم. دفتر برنامه ریزی باعث می شود شما با یادداشت کارهای روزانه خود، نظم بیشتری در مطالعه و برنامه خود ایجاد کنید. چون در دفتر برنامه ریزی می توانید از صفر تا صد کارهایی که باید در طول روز انجام بدهید را برنامه ریزی و یادداشت کنید.

همچنین دفتر برنامه ریزی باعث می شود شما بتوانید از حداکثر زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. چون بعد از چند روز یادداشت برنامه ریزی هایتان در دفتر برنامه ریزی، متوجه زمان هایی که تا آن روز تلف می کردید، می شوید در نتیجه تلاش می کنید که میان اتلاف وقت را به حداقل برسانید.

علاوه بر این، یادداشت روزانه کارها و همچنین هدف گذاری برای آینده و یادداشت آن در دفتر برنامه ریزی، باعث می شود ما یک افق دید نسبت به آینده داشته باشید و بتوانید با آرامش و خیال راحت به برنامه روزانه خود عمل کنید. چون در این صورت است که شما می دانید در آینده و دقیقاً در چه زمانی به چه نقطه ای از تسلط برسید و همین موضوع یعنی نوشتن هدف ها در دفتر برنامه ریزی خیال شما را آسوده خواهد کرد. چون در سال کنکور یکی از معضلات داوطلبان همین است. داوطلبان همواره نگران روند کار خود هستند و سوال می کنند که آیا می توانند تا آخر سال همه مباحث را مطالعه کنند یا خیر.

ویژگی های یک دفتر برنامه ریزی کنکور ایده آل

حال که با فواید داشتن دفتر برنامه ریزی آشنا شدید، می خواهیم درباره ویژگی های یک دفتر برنامه ریزی ایده آل صحبت کنیم. یعنی می خواهیم بگوییم که یک دفتر برنامه ریزی کنکور باید شامل چه بخش هایی باشد. با ما همراه باشید.

یک دفتر برنامه ریزی کنکور ایده آل باید بخشی برای هدف گذاری داشته باشد.

همان طور که می دانید، یکی از ویژگی هایی که یک برنامه ریزی ایده آل باید داشته باشد، همین هدف دار بودن آن است. بنابراین یک دفتر برنامه ریزی کنکور ایده آل هم باید بخشی برای هدف گذاری داشته باشد تا بتوانید هدف های کوتاه مدت و بلند مدت خود را در آن یادداشت کنید. از هدف گذاری روزانه گرفته تا هدف گذاری ماهانه و دو ماهه و سه ماهه و شش ماهه.

یک دفتر برنامه ریزی کنکور ایده آل باید دارای محتوای انگیزشی باشد.

یک داوطلب کنکور فقط با کتاب و دفتر و معلم رو به رو می شود و بنابراین باید از همین منابع، بیشترین انگیزه را دریافت کند. زمانی که داوطلب یک دفتر برنامه ریزی داشته باشد که تمام کارها و اتفاقات روز خود را در آن یادداشت کند، یعنی این دفتر برنامه ریزی، بیشترین چیزی است که او می بیند. بنابراین این دفتر هم وظیفه دارد به داوطلب انگیزه بدهد. بنابراین یک دفتر برنامه ریزی ایده آل باید دارای جملات انگیزشی باشد تا داوطلب با هربار یادداشت در دفترش، حس کند که یک قدم به هدفش نزدیک تر شده است.

یک دفتر برنامه ریزی ایده آل، باید دارای بخش های مشخص برای هریک از کارهای روزانه باشد.

دفتر برنامه ریزی ایده آل است که شما را وادار به نوشتن ریزترین و جزئی ترین کارهای روزانتان کند. چون همین کار است که به شما کمک میکند میزان اتلاف وقتتان را بسنجید. در یک دفتر برنامه ریزی کنکور باید بخشی برای ساعت بیداری، ساعت خواب، ساعت کار کردن با تلفن همراه و فضای مجازی و ...، ساعت های مطالعه، تعداد تست، جمع ساعت مطالعه، جمع ساعت خواب و همچنین جمع ساعات تلف شده در نظر گرفته شود.

یک دفتر برنامه ریزی ایده آل باید دارای گرافیک زیبا باشد.

همیشه داشتن نظم و وجود زیبایی، انسان را به خود جذب می کند. حالا در سال سختی مثل کنکور، قطعاً چیزی مثل دفتر برنامه ریزی که هر لحظه و هرساعت با داوطلب همراه است، باید خوش رنگ و لعاب باشد تا بتواند داوطلب را به خود جذب کند.