سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه ریزی دقیق جهت رسیدن به رتبه عالی در کنکور سراسری

نحوه برنامه ریزی کنکور

یک سؤال همیشه مطرح هست:


یک سؤال همیشه مطرح هست: چرا اغلب کسانی که کنکور رو به عنوان هدف انتخاب کرده اند راه های داشتن یک برنامه خوب برای رسیدن به آن را نمی دانند. به عبارتی با نحوه برنامه ریزی کنکور هیچ آشنایی ندارند. در این مقاله 5 تکنیک بی نظیر را به شما آموزش می دهم تا روش برنامه ریزی برای کنکور را یاد بگیرید. فقط کافیست 5 دقیقه وقت بگذارید و با من همراه شوید.

اول از هرچیزی باید این و بدونید برنامه ریزی کنکور فقط مخصوص تابستون سال سوم و سال چهارمتون نیست اگه رسیدن به یه رشته خوب و دانشگاه خوب جزو آرزوهاتونه و شده هدفتون پس باید برنامه ریزی برای کنکور رو از همون پایه شروع کنید تا سال آخر یعنی همون سال کنکور  تا مجبور نباشید حجم عظیمی از درس ها وبه دوش بکشید.

پس بچه های عزیز در هر پایه ای که هستید دهم, یازدهم و یا اینکه امسال کنکور دارید, فرقی نداره چقدر زمان دارید کم یا زیاد اما برای همون زمانی که دارید برای مرحله به مرحله اش برنامه ریزی کنید.

در واقع داشتن یه برنامه کنکوری خوب بهتون کمک می کنه تلاش هایی که دارید هدفمند باشه و بدونید این تلاش ها قراره شما رو به کجا برسونه و از همه مهم تر کمک می کنه از تمامی امکاناتتون به بهترین نحو ممکن استفاده کنید پس بهتون قول میدم یه برنامه خوب کاری میکنه سال کنکورتون بشه یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سال های زندگیتون…

اینجا قصد داریم شما رو با 5 تکنیک بی نظیر آشنا کنیم, تکنیک هایی که نحوه برنامه ریزی کنکور را به خوبی برای شما بازگو می کند و رعایت آن یک برنامه ریزی اصولی و منطقی را به شما تحویل می دهد. 

تکنیک اول نحوه برنامه ریزی کنکور : برنامه ریزی منحصر به فرد

اول اینکه سعی کنید برنامه ای که میخواید برای کنکورتون داشته باشید کاملاً منحصر به فرد باشه یعنی با توجه به شرایط فردی و محیطی خودتون تنظیم شده باشد و قرار باشه
برنامه مدرسه و کلاس های کنکوری و جبرانیتون و پوشش بده نه اینکه فلان دوست یا فامیل ما با فلان برنامه پیش رفت موفق شد پس اگر من هم با همون برنامه پیش برم موفق میشم.

خیلی خیلی مراقب این مسئله باشید که شمارو از مسیر درستتون منحرف نکنه.

تکنیک دوم: شناسایی درست ابزارهای مورد نیاز برای اجرای درست برنامه

ابزارهایی که برای اجرای درست و دقیق برنامه هاتون میتونه بهتون کمک کنه رو درست شناسایی کنید مثل 1- منابع مطالعاتی 2- انتخاب آزمون های آزمایشی 3- وجود یک مشاور و راهنما کنارتون 4- روش های صحیح مطالعه هر درس 5- روش های تست زنی و تحلیل تست

تکنیک سوم: ترسیم نقشه راه

سعی کنید یک برنامه راهبردی برای کنکور داشته باشید که ترسیم نقشه راه شما تا کنکورتان باشد که بتونه برنامه های کوتاه مدت و در دل خودش جا بده و این برنامه های کوتاه مدت نیز باید هدفمند باشه تا بتونه انگیزه و تلاش منسجم شما در طول یکسال کنکور حفظ کنه.

تکنیک چهارم: داشتن تست و مرور دو راز موفقیت یک کنکوری

یک برنامه ریزی درست و اصولی برای مطالعه و کنکور باید دوره های مرور پنجگانه و تست زنی و به درستی پوشش بده.

تکنیک پنجم: جاگذاری تایم جبرانی در برنامه

در یک برنامه ریزی اصولی تایم های جبرانی نیز باید در نظر گرفته بشه تا از تلنبار شدن دروس روی هم جلوگیری بشه چون خیلی از داوطلبان وقتی از یکی دو برنامه عقب میفتن کاملاً بی انگیزه میشن و همین باعث میشه فکر کنن دیگه نمی تونند به هدفشون برسند.